ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

من فمنیست نیستم دلایل خودم را هم دارم.شما میتوانی باشی و دلایل خودت را داشته باشی اما میخواهم دلیل یک رفتار را بدانم.

اکثر مردان ایرانی بسیار بی تربیت هستند.می گویم مردان ایرانی چون تا به حال رفتار مردان سایر کشورها را از نزدیک ندیدم شاید آنها بدتر یا بهتر باشند البته که زنان بی ادب بسیاری هم داریم اما این موضوع در میان مردان خیلی بیشتر دیده میشود.آنها به خود اجازه میدهند جلوی یک خانم رکیک ترین شوخی ها را بکنند یا اصطلاحات رایج بین خود را در جواب یک خانم بکار ببرند ، معمولا به خود اجازه میدهند خیلی زود از کوره دربروند و داد بزنند ، خیلی راحت و بی پرده ظاهر همکار خانم خود را آنالیز و با یکدیگر در میان می گذارند ، در فضاهای مجازی بدون تغییر نام  بدون فکر کامنت می گذارند و گاها توهین میکنند ، به دوست دختر و همسر خود توهین می کنند (چه کلامی چه رفتاری) و آب از آب تکان نمی خورد.
بررسی علل این رفتار همه گیر اجتماعی از حوصله بحث خارج است و صدالبته که مطالعات من در زمینه جامعه شناسی بسیار محدود بوده و نمی توانم اظهارنظر کنم.

این رفتارهای زشت و زننده ادامه دارد اما میخواهم بدانم چرا به عنوان یک زن اجازه می دهیم این رفتار با ما بارها و بارها تکرار شود؟!
-
زنگ میزنند برای امر خیر و میپرسند "پوست دخترخانم چه رنگیه؟"چرا تلفن را قطع نمی کنید ؟ بگذارید شما را انسان ببینند. بدانند که باید وقت بگذارند و تشریف بیاورند و یک انسان را ببینند نه اینکه مشخصات عروسک موردنظر خود را تلفنی از نمایندگی سوال کنند.
-
رفتار زننده ای را در محل کار در رابطه با خود می بینید. چرا برخورد نمیکنید یا لااقل گزارش نمی دهید؟ خداروشکر اکثر ادارات و دانشگاه ها جایی به نام حراست دارد.بخواهید که برایتان توضیح دهند و معذرت خواهی کنند.
-
همسر یا دوست پسرتان لطیفه ای را تعریف میکند و جنس زن را در آن مسخره می کند یا با رفتارش شما را آزار میدهد.چرا اجازه می دهید؟ صمیمی شدن به معنای بی ادب شدن است؟
-
برادرتان با ادبیات پسرانه با حرف های زشت و بی محتوا با شما صحبت میکند چرا جوابش را میدهید؟
-
چرا در لودگی پسران فامیل شرکت می کنید یا می خندید؟
-
در فضاهای مجازی جواب کامنت شما را با بی احترامی میدهند.واقعا لزومی برای دوباره خواندن مطالب آن آدم هست؟


من اصلا زن و مرد را مساوی نمی دانم.حقوق یکسان را قبول دارم اما وظایف زن و مرد را یکسان نمی بینم.وقتی پیامبرم در تقسیم کار بین علی (ع) و خانم فاطمه (س) میگوید کار خانه برای زهرا و کار بیرون برای تو علی .این حرف برای من سند است حالا مکتب شما هزاری بگوید مرد باید ظرف بشورد من می گویم لطف میکند (البته دین اسلام مثل گل با زن رفتار میکند و کار خانه را وظیفه او نمیداند اما انصاف حکم میکند شما هم مسئولیتی بر عهده بگیرید و به حرف پیامبرتان گوش کنید)مکتب شما بگوید خانم باید در تامین مسائل اقتصادی خانواده مشارکت کند من می گویم بایدی در کار نیست و خانم لطف میکند اما همان مکتب می گوید هیچ انسانی نمی گذارد به او بی احترامی کنند.نمی گذارد او را خوار و خفیف کنند پس می بینید که به فمنیست کاری ندارم حالا همه جامعه بی ادب ولی نمی فهمم چرا یک خانم اجازه می دهد به او بی احترامی کنند.

عنوان حدیثی از امام علی (ع) است.

رویا

نظرات  (۲)

آنها (زنان) نزد شما امانت هاى خدا هستند ، آزارشان نرسانید و بر آنها سخت نگیرید. امام علی (ع)

+خیانت در امانتِ خدا نکنیم

+زنانِ بد نصیب مردانِ بد میشوند! این مساله را به چشمم دیده ام (اما نه همیشه)

کاملا موافقم
پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">