ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

در راهروی بیمارستان جراحی قلب نشستیم و با خاله همسن و سال خودم حرف می زنم.هر پرستار یا بهیاری که رد میشود من چپ چپ نگاهش میکنم .دلیل استرسم را می پرسد و با خنده می گویم از کجا فهمیدی؟! و بعد اضافه میکنم هر بیمار یک همراهی دارد و ما دونفریم منتظرم یکی پیدا شود و به ما تذکر بدهد.
گرچه سطح تحصیلات بالایی دارد و به اندازه کافی در کارش خبره و خلاق است اما هیچ وقت او را بعنوان یک روانکاو جدی نگرفتم.برای اولین بار سعی میکنم یک مشاوره رایگان را ترجمه کنم.برایش از استرس و اضطراب هایم می گویم و دلیلش را می پرسم.بعد از حدود یک ساعت نتیجه جالبی می گیرم که قبلا کسی آنرا در اختیار من گذاشته بود اما استفاده نکردم.موضوع خیلی ساده است.
استرس در زندگی من دو نوع است یا قابل پیشگیری است یا غیر قابل پیشگیری.
مثلا به موقع رسیدن به ایستگاه قطار یا فرودگاه با برنامه ریزی زمان کاملا قابل پیشگیری است.
ترس در سر جلسه کنکور ، گم شدن کیف پولم در شهر غریب ، ماندن در ترافیک غیرقابل پیشگیری است در این مواقع فقط باید یک جمله گفت :
حالا که اتفاق افتاده مهم نیست عامل و مقصر کیه مهم نیست بعدا چه تبعاتی متوجه من میشه فقط
بهترین کاری که می تونم الان انجام بدم چیه؟!همین

*خدایا من متوجه شدم قضیه برادرم امتحان بود ولی اعتراف میکنم تا وقتی راهنمایی نکردی راه حل رو متوجه نشدم.در ضمن حواسم بود که امروز بخاطر کار بد صبح چه جوری گذاشتی تو کاسه م. جلو جمع آیا؟ داشتیم؟! حقم بود ولی خب لجمم گرفت.
نوبرانه

رویا

نظرات  (۳)

این روزا به خاطرش (استرس) به مشاور مراجعه میکنم:-(
پاسخ:
امیدوارم این استرس باعث رشد و بالندگیتون بشه
من زمانی که استرس دارم....قسمت منطقی مغزم فلج میشه....اصلا نمیتونم به این سوالات فک کنم
پاسخ:
منم همینطور هستم ولی هر چیزی با تمرین ممکنه.تو اتاق عمل جراحی داشتیم که حتی در بدترین شرایط تن صدا، حالت صورت و حتی عملکردش تغییری نمی کرد و خونسرد بود یکبار ازش پرسیدم شما واقعا استرس ندارید ؟!
جواب داد : خیلی استرس دارم ولی 10 سال تو هر موقعیت استرس زایی این سوال رو پرسیدم تا بالاخره تونستم به خودم مسلط شم.

۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۲۷ هیئت منتظران
سلام
بسیار عالیه
امیدوارم زیر سایه ولی عصر (عج) موفق باشید
یاعلی
پاسخ:
سلام
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">