ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

چند روز پیش تلویزیون دوباره کارتون گالیور رو پخش می کرد.بعد از گالیور توجهم به "گالم" و جمله معروفش جلب شد شخصیتی که در دوران کودکی زیاد بهش اهمیت نمیدادم بس که بی مصرف بود اما هر قدر بزرگتر شدم نقش گالم رو بیشتر حس کردم.
شاید شما هم آدمایی از این دست رو تو زندگیتون دیده باشید آدمایی که فازشون منفیه و ضد حال اساسی به شما و آرزوهاتون می زنند و دائم تکرار میکنند من میدونم نمیشه.

معمولا وقتی آدم آرزو بزرگی داره خودش بیشتر از هر کسی به سختی ها و موانع کار آگاهه اما شجاعت به خرج داده و استارت زده اما تعجب می کردم که ای بابا چرا من هر تصمیمی می گیرم یکی پیدا میشه و مثل جارو برقی تمام انرژی و ذوق من رو برای شروع کار می بلعه بعدها متوجه شدم همه یه دونه گالم دور و برشون دارند مهم اینکه مثل گالیور توجهی به گالم نکنی و شروع کنی.یه جورایی گالم هدیه کائنات ِ که ببینه چقدر آدما در تصمیم گیری ها و آرزوهاشون مصمم و ثابت قدمند.

القصه سه سالی میشه که دائم به مامان میگم باغچه حیاط رو سبزی بکاریم اما هر دفعه این جمله رو میشنوم:"نمیشه آفتاب نداریم". حق با مامانه میزان نور خورشید نسبت به سالها پیش خیلی کم تر شده و اکثر روز حیاط سایه است چون دور تا دور خونه ما 6 طبقه ساختن و ما تنها ویلایی این نواحی هستیم اما چند وقت پیش تصمیم گرفتم ببینم با همین نور کم میشه کاری کرد یا نه و داخل چندتا سطل تخم سبزی کاشتم و گذاشتم کنار باغچه.نتیجه جالب شد حالا هم سبزی داریم هم درس مهمی گرفتم 
شاید حق با گالم ها باشه اما باید شجاعت داشت و دنبال آرزوها رفت نتیجه همیشه شگفت انگیز ِ.

تربچه ریحان مرزه شاهی- اولین تجربه سبزی کاری:))
رویا

نظرات  (۵)

برعکس من ازین کارتون فقط همین شخصیتش یادمه. بس که واسم جالب بود.
تجربه نشون داده که هیچی مثل جمله ی " تو نمی تونی" به من انگیزه نداده
پاسخ:
من قبلا خیلی به اطرافیانم و حرفاشون احترام میذاشتم یه جور احترام منفی که منجر به تخریب خودم میشد اما حالا کافی یک ندای درونی یا بیرونی موج منفی بفرسته الساعه اون کار رو انجام میدم تا روی عامل درونی و بیرونی کم بشه
۰۵ تیر ۹۴ ، ۲۰:۰۵ حسن صنوبری
سلام
من هم فعلاً آمدم بیان!

*

ارادۀ معطوف به قدرت!
شاعر می‎گوید:
حتی اگر نباشی، می‎آفرینمت
چونان که التهاب بیابان، سراب را

باز گالم‎های بیرونی چاره دارند، امان از گالم‎های درونی!
پاسخ:
خوش اومدید


گالم های درونی هم تخریب می شن اگر نادیده گرفته بشن.کلا نادیده گرفتن شخص یا شی باعث نابودیش میشه
۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۳:۳۶ یک مردِ جدّی
بعد از این میتونی تو صندوق جای میوه امتحان کنی
جاش بیشتره و سبزی بیشتری بدست میاد
من پشت پنجره ی خوابگاه! این کارو کردم و نتیجه گرفتم :-)
پاسخ:
چه ایده جالبی.
پاییز حتما اینکار رو میکنم.
ای ول ... دمت گرم ، ان شا الله ک تو همه کارها اینجوری جسور باشی
پاسخ:
انشالله :*
هووم به به :)
داداش منم یبار تو گلدون سبزی کاشت.ولی جوجه هام خوردنشون :)))

بعضی از این آدمها چیزی به زبون نمیارن ولی همون افکارمنفی که دارن انرژی منفی بدی به آدم منتقل میکنه.نباید باهاشون رابطه داشته باشی به هیچ وجه چون تاثیر منفی ای که روت میذارن تاروزها و شاید هفته ها همراهته.
گاهی وقتی یه نفررو میبینیم همینطوری الکی بدون توجه به ظاهرش و رفتارش تو همون نگاه اول ازش بدمون میاد.این بخاطراینه که هاله ی ما و هاله ی اون شخص همو دفع میکنن و این یه جورهشداره که از این شخص دوری کن.
بعضیا واقعا مثل خوره هستن...
پاسخ:
جوجه ها سبزی ها رو خوردن .چه بامزه و ناز

حق باشماست باید از این آدما دوری کرد ولی گاهی امکان پذیر نیست چون این آدما یکی از نزدیکانت مثل مادر همسر و.. هستند .
تداخل هاله ها واسه من که صدق نکرده چون معمولا آدمایی که در نگاه اول ازشون خوشم نیومده بعدها به دوستای صمیمی تبدیل شدیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">