ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

بعضیا یه چیزایی میگن که تا سرانگشت انگشت کوچیکه پات میسوزه و تا مدتها یادت میمونه البته اگه یکم باتجربه و کول باشی بعد چند روز قضیه واست اکی میشه .این قانون فقط واسه زخم زبون و حرفهای منفی صدق نمیکنه گاهی ممکنه یک حرف یا حرکت خوب یک نفر رو یادت بمونه.بنظر من روح آدما شبیه یک قالیچه س که هروز یک رج به اون اضافه میشه حالا یک سری اتفاقات و حرفا قابلیت اینو داره که جزئی از تاروپود این قالیچه بشه.
17 سالم بود و مامان به حج مشرف شده بود بابا تو آشپزخونه زل زل منو نگاه میکرد و میگفت :تو واقعا بلد نیستی یک تخم مرغ بشکنی .منم هر هر میخندیدم و میگفتم نه .بابا که لجش گرفته بود گفت:خجالت بکش همسن و سالای تو 2 تا بچه دارند!!
18 سالگی ماشینو داغون کردم و نزدیک بود تو بزرگراه چپ کنم کنار خیابون ایستاده بودم به محض اینکه بابا رو دیدم زدم زیر گریه بابا که میخواست دلداریم بده گفت:فدای سرت باباجان همسن و سالای تو دو تا بچه دارند تو واسه موضوع به این کوچیکی گریه میکنی:))

خلاصه از 15 سالگی اتاقی که همیشه نامرتبه دیر بیدار شدنم از خواب غرغر کردنم واسه حقوق اجتماعی و موضوعات کوچیک و بزرگ دیگه همیشه بهونه ای برای شنیدن این جمله از زبون مامان بابا بوده .یکی از اون جمله هاست که هیچ وقت یادم نمیره و در زندگی من برای تنبیه  تشویق و دلداری ازش استفاده شده.همه کاره تربیتی.خخخخخ


امروز به مامان میگم به نظرت همسن و سالای من به جز دو تا بچه دیگه چیا دارند؟ ویلا - خونه - مغازه - شرکت  به نظرت چه جوری بدست آوردند؟با استخدامی یا از ارث باباشون و دزدی؟
مامان یه جوری بهم نگا میکنه انگار از اعزامش به مریخ حرف میزنم.بعد فکر میکنم وقتی با تفکری بزرگ شدم که این جور چیزا رو مختص آدمای 50 سال به بالا میدونه نباید توقع درک حرفامو داشته باشم و از برنامه هام حرفی بزنم.
ساکت فقط با خودم فکر میکنم همسن و سالای من به جز دو تا بچه دیگه چیا دارند؟چه جوری فکر می کنند ؟چه مهارت هایی دارند؟چند تاشون دکتر مهندس شدند؟چه جوری پول درمیارن و چه فکرایی واسه آینده دارند...

سنجاق قفلی: زندگی بهم ثابت کرده شب قدر هر آدمی تو یه تاریخ و شبی واقع شده پس اینهمه روایت و آیه برای شب قدر معین چیه پس؟! - چرا هیچ شعر عاشقانه ای واسه کلم بروکلی سروده نشده.هوم؟! - الان نمیدونم اینکه دو ساعته روی شاسی برد روبرو نشسته و به من زل زده عنکبوته ملخه بچه سوسکه چیه فقط میدونم نمیتونم بکشمش :)) - من از پروردگار و کائنات که در ید قدرتشه سپاسگذارم چون این چند روز پشت سر هم آدما و موقعیتا درست رو سرراهم قرار میده و منو به هدفم نزدیک میکنه.خدایا یه دونه ای به مولا :*
رویا

نظرات  (۶)

کلم بروکلی واقعا بد بود یاد یه چیز واقعا تلخ افتادم 
از هرچی کلم بروکلی بدم میاد
پاسخ:
۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۴:۲۴ یک مردِ جدّی
من یواش یواش دارم سعی میکنم که پولام رو وادار کنم برام کار کنن!!
اما گاهی فقط و فقط خودم دارم برا پول کار میکنم :-(
پاسخ:
آره خب بالاخره هر پولداری اول دستمزد میگرفته ولی این به معنای برای پول کار کردن نیست.این کتابو حتما بخونید خیلی کاربردیه مخصوصا اگه یه خرده تفکرتون با همسن و سالای خودمون فرق داشته باشه .
۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۳:۳۲ یک مردِ جدّی
دلیل این که دهه ی 60 ی ها پیشرفت نمیکنن اینه که جرات و جسارت ریسک کردن رو ندارن و بسیار افراد محافظه کاری هستن
مثلا خودِ من!
پاسخ:
براوووو مسیو جدی (آیکون دست حضار)
"پول باید برای شما کار کنه نه اینکه شما برای پول کار کنید" .این اولین درس کتابی بود که چند روز پیش معرفی کردم و از نشانه های برده پول شدن ترسه.
خیلی هوشمندانه ایراد نسل ما رو متوجه شدید.اینجور مواقع باید بگیم فدای سرم که زمین بخورم تا چهل سالگی فرصت زمین خوردن و خاکی شدن دارم.

۱۷ تیر ۹۴ ، ۰۳:۳۶ اقای روانی
یه دونه است یه دونه ...
پاسخ:
اونم واسه نمونه
هم سن و سالای من بچه شوهر حقوق استقلال و خیلی چیزها دارند . 

من هیچی ندارم ولی :) الهی شکر
پاسخ:
استقلال که فقط مالی نیست خانم خوشگله.

تو خیلی چیزا داری و خیلی چیزها هم باید بدست بیاری مثل همسن و سالات
وای که چقدررر جمله ی بابات جالبه :)) خدا پدر مادرت رو برات حفظشون کنه :)
به نظر من غیر عده ی کمی، متاسفانه هم سن و سال های منو شما (منظورم ده 60) واقعا تو زندگیشون خیلی جلو نیستن. 
پاسخ:
پیشرفت و جلو بودن نسبیه.
پیشرفت نمی کنیم چون ذهنمون یه جور تربیت شده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">