ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

خسته نشستم گوشه باشگاه .دختر با یک حالت استرسی می پرسه نوشین کیه؟ دورتادور باشگاه رو نگاه میکنم و میگم اون خانومه که موهاش بلوندِ بعد دقت میکنم 70% حاضرین مو بلوند هستند بلافاصله حرفمو اصلاح میکنم میگم اونی که برنزه ست یکدفعه دختر میزنه زیر خنده چون 99% برنزه هستند.از روی لباس هم نمی تونم آدرس بدم چون حتی لباس ها شبیه همدیگه ست.پامیشم دست دختر رو می گیرم میبرم پیش نوشین...

من با برنزه کردن یا رنگ کردن مو یا عمل بینی و کاشت ناخن و چه و چه هیچ مشکلی ندارم اما همیشه چندتا علامت سوال بزرگ واسم پیش اومده.اول اینکه بعضی از تغییرات زیبایی واسه یک سری اصلا توجیهی نداره مثلا طرف سبزه تند بعد میاد برنزه میکنه اونم یک برنزه قرمز و سوخته.اصلا دلت کباب میشه واسش یا ابروهاش مشکی موهاش بلوند.چرا وقتی اصول اولیه یه تغییر رو نمیدونیم انجامش میدیم که نتیجه بشه سوژه خنده دیگران؟!
دوم اینکه چرا همه همزمان یک نسخه رو اجرا میکنیم.همه یه جور آرایش میکنیم یه مدل مو یه مدل بینی یه رنگ مو .شاید از نظر زیبایی یک مدل یا خواننده خاص مدنظر ما باشه اما اینکار باعث میشه یک نسخه دست دوم و ناشیانه ارائه بدیم که حتی به ماهیت اصلی چهره مون صدمه بزنه.بنظرم بهترِ یک نسخه ساده از خودمون باشیم تا یک نسخه پیچیده و دست دوم از دیگران.
زیبایی موجودیت جذاب و جالبی داره.به انسان اعتماد به نفس میده باعث محبوبیت میشه و هیچ محدودیتی نداره .ما در طول روز افعال مختلفی رو برای اهداف مختلفی انجام میدیم.درس میخونیم چون میخوایم فارغ التحصیل شیم کار میکنیم که درآمد داشته باشیم و احساس مفید بودن کنیم غذا میخوریم تا احساس گرسنگی نکنیم .زمانی که صرف هر کاری شده با توجه به نتیجه ش تعریف میشه یعنی ممکنه شما 10 ساعت در روز درس بخونی اما این کارت توجیه منطقی داشته باشه چون میخوای به مقاطع بالاتر علمی برسی و نتیجه ش همیشگیه.کسی که هر روز یک مدل و هر هفته کلا سرتاپا عوض میشه مسلما وقت زیادی رو به زیبایی اختصاص میده.خب برآیند اینهمه تغییر و تایم در طولانی مدت چیه؟عملا هیچی چون به مرور زمان طبیعت زیبایی رو ازت می گیره و حتی همین حس خوب رو نداری.نمیگم به خودمون نرسیم و وقت نذاریم اما کسیکه رنگ مو واسش 5 ساعت طول میکشه واقعا چه توجیهی داره که در عرض یک هفته عوضش کنه؟!!یا امروز برنزه شکلاتی ماه بد برنزه طلایی دوماه بعد یک رنگ دیگه علاوه بر اینکه پوستش قلفتی کنده میشه تایمش دود میشه میره هوا

نمیدونم این جماعت مسخ شدند یا من خیلی سخت می گیرم.واقعا چرا خدا انسان ها رو در ظاهر و روحیات متفاوت و منحصر به فرد خلق میکنه.اصلا بهش فکر کردیم؟!
رویا

نظرات  (۹)

موافقم.
این موج توى پسرا هم زیاده! و عجیبه!
پاسخ:
بله متاسفانه
۰۳ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۴۴ سپیده مشهدی
پست سنگینی بود رویا...باید یه روز قرار بذاریم و در این مورد صحبت کنیم

ولی یه چیزی در گوشی بهت بگم
وقتی میرم مطب دکتر پورصادق همه مریضا دماغاشون مثل همه:)))))))))))))))))))))))))))))))
پاسخ:
گفتم که من با رینوپلاستی و خیلی چیزا دیگه مخالف نیستم با افراط و تقلید مخالفم
واقعا همینه
همیشه پیش خودم میگم من اگه پسر بودم از چه دختری خوشم میوند بعد به این نتیجه میرسم که مطمئنا از این همه دختر یه شکله مصنوعی و فیک بیزار بودم
پاسخ:
چه جالب من تا حالا همچین سوالی از خودم نپرسیدم
۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۰۷ رها مشق سکوت
این تیپ کارا تا وقتی قشنگه که کمک کنه به اینکه خوشحال تر باشیم، نه اینکه کل وجود و اعتماد به نفس و برداشتمون از خودمون و دیگران و شخصیتمون بهش وابسته بشه یا اینکه یه شرایطی درست بشه که فکر کنیم اگه همه ی این کارا رو نکنیم، از قافله عقب موندیم و احساس ضعف کنیم
من کلا با افراط و تفریط تو هرچیزی مشکل دارم. هرجا که افراط و تفریط باشه، یه جای کار میلنگه و از یه سری ضعف ها و کمبودا میگه


پاسخ:
آخه حتی اگه بخاطر خوشحالی باشه افراط در خوشحالی هم خوب نیست
۰۳ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۲۳ رفیعه رجعتی
یکی از پسرای فامیل چن وخ پیش بم گف:دیگ خسده شدم از دخدرای تکراری شهر!ینی تااین حد!!!
پاسخ:
من که دخترم خسته شدم وای به حال اون.البته بعضی چهره ها دیدنی خداوکیلی:))
تیترت اضافه وزن داره. رژیم لازمه.
پاسخ:
نه وزنش به قدش میخوره.
۰۲ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۰۹ حسن صنوبری
سلام
خب مطلب خیلی خوبی است.
این فرق افرادی است که در زندگیشان دست کم دو دقیقه برای فکرکردن می‎ایستند با افرادی که آنقدر عجله دارند برای دویدن و جا نماندن که یک ثانیه هم به خودشان و زندگیشان فکر نمی‎کنند.

پ ن: شعر را یک‎کم اشتباه نوشتید.
پاسخ:
علیک سلام
حافظه شعری خوبی ندارم .تصحیح شد
۰۲ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۳۴ آناهیتا طـــ
واقعا -_-
وقتی آدم توی خیابون یا مترو یا هرجای عمومی دیگه میره.. حتا دانشگاها.. می بینه همه شکل همن..
همه یه مدل بینی و گونه و آرایش و رنگ مو.. و حتی مدل موهاشونم بیشتریا یکیه

بعد جالبیش اینجاس ک ادعای خاص بودنشون هم گوش فلک رو کر می کنه..
پاسخ:
شاید در رفتار و منش واقعا خاص باشند ولی نمیدونم چه اصراری به این همرنگی ظاهری دارند!!!
۰۲ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۹ یک مردِ جدّی
بهتره یک نسخه ساده از خودمون باشیم تا یک نسخه پیچیده و دست دوم از دیگران.

+عالی بود
پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">